Prøv vår automatiske svartjeneste om sykefravær

Prøv vår automatiske svartjeneste om sykefravær

Har du et spørsmål om sykefravær? Her kan du teste Infotjenesters nyutviklede svartjeneste.

     

11. september 2017 Knut Arild Vold

Hver dag svarer Infotjenesters rådgivere på flere hundre spørsmål fra arbeidsgivere innen sykefravær, arbeidsrett, lønn, regnskap og HMS.

Trygderettsekspert Berit Stokstad har vært med i en årrekke, og mange kjenner henne fra kurs og rådgivning innen temaer som sykefravær og oppfølging av sykmeldte.

Automatisk videosvar

Nå har Infotjenester fanget noe av kompetansen til Berit Stokstad i en automatisk svartjeneste hvor du kan søke opp det du lurer på og få et kort og konsist muntlig svar. Tjenesten er en del av produktet Faghjelp Sykepengeordningen, og supplerer dermed artikler, interaktive verktøy og rene videoforklaringer. Det forteller innholdsansvarlig for Faghjelp-produktene, Anders Engen Sandén.

- Vi har lagt inn svar på veldig mange av de spørsmålene som blir stilt ofte, og planlegger å utvide med flere spørsmål og flere fagområder i tiden som kommer, sier Sandén.

Du kan prøve selv nederst i artikkelen.

Flere vil være selvbetjent

Sandén og hans team jobber hele tiden med å forbedre og modernisere Faghjelp-produktene. En av utviklingstrekkene de ser er at stadig flere ønsker å være selvbetjent når de har et spørsmål de trenger svar på, og at yngre brukere er mindre glad i å ringe.

- Selv om fagsupport på telefon fortsatt er blant våre aller mest populære tjenester, vet vi at det er mindre naturlig for mange yngre bruker å ta opp telefonen når de har en problemstilling. Mange ønsker å søke opp svaret selv og få tilgang når og hvor det måtte passe dem best. Det er viktig for oss å kunne tilby svar på kundenes problemstillinger på flere ulike måter.

Stadig mer video

Samtidig er det en viktig trend at video blir viktigere og viktigere på nett. Svært mange bruker nå video for å få en forklaring eller lære seg noe nytt.

- Våre direktesendte webinarer hvor vi går gjennom en problemstilling og svarer på spørsmål fra seerne på direkten har blitt svært populære. Folk blir mer vant til å se video på PC-en eller mobilen, og vi ser også at stadig flere ønsker å delta på kurs på denne måten. Video på nett blir viktigere og viktigere, og det er helt naturlig å utvide tilbudet vårt på video til Faghjelp-kundene, sier Sandén.

Prøv gratis i en periode

Kombinasjonen av disse to trendene har dermed ført til svartjenesten som du i en periode kan prøve gratis nedenfor, og som vil bli utvidet med nye spørsmål, fagområder og rådgivere i tiden som kommer.

Du som er kunde av Faghjelp Sykepengeordningen finner alltid «spør Berit» på denne siden.

 

Fyll ut skjemaet dersom du ønsker å prøve Faghjelp gratis.





 

Visste du at Infotjenester har et eget oppslagsverk som gir deg svar på alle spørsmål du måtte ha om ansattes sykefravær, og at du kan kontakte våre rådgivere for å diskutere dine egne problemstillinger? Prøv Faghjelp gratis!