Infotjenester-sølv i kundesenterkåring
STOLTE KOLLEGER: Infotjenesters kundesenter jubler over at leder Mona Schau tok sølv i "NM" i kundesenterledelse.

Infotjenester-sølv i kundesenterkåring

Infotjenesters Mona Schau tok andreplassen i den prestisjetunge kåringen av årets kundesenterledelse.

     

14. februar 2018 Knut Arild Vold

Hvert år kårer Tekna, STI og TNS Gallup årets kundesenterledelse. Målet med kåringen er synliggjøre dyktige ledere innen kundeservice. Lederne som deltok representerte en rekke bransjer.

Leder for juryen, Lene Moe Bjørkheim fra STI, sier prisen henger svært høyt.

- Vi har hatt en nominasjonsrunde, hvor alle har hatt mulighet til å nominere en leder de mener er dyktig. Kåringen består av flere steg der alle kandidatene blir evaluert av egne medarbeidere gjennom en egen undersøkelse, «egenmelding», beskrivelse av resultater, arbeidsmetodikk og lederfilosofi, og til slutt et studiebesøk, sier Moe Bjørkheim.

I prosessen hadde Infotjenester besøk av en robot, som var juryens øyne og ører ute hos finalistene.

73 nominasjoner

Totalt ble 73 ledere nominert. Under kåringen i Bergen i februar var det 5 finalister igjen. Sammen med Infotjenester besto finaleheatet av DnB, NAV, Adams Matkasse og If.

If ble kåret til vinner, mens Mona Schau og Infotjenester kom på en god andreplass.

- Juryen oppfatter at hun er spesielt god på å involvere og engasjere sine medarbeidere, og vi har lært henne å kjenne som en leder med stort hjerte og tydelige mål. Vi oppfatter at Mona tar ansvar for at både medarbeidere og kunder skal trives i Infotjenester.  Hun skiller seg spesielt godt ut når det gjelder verdibasert ledelse og hvordan hun onboarder/lærer opp nye medarbeidere og stimulerer til god informasjonsflyt og kompetansedeling, sier juryleder Lene Moe Bjørkheim.

Hun mener Schau viser mot i sitt lederskap og evner å få sine medarbeidere med seg både på endringsreiser og det å være personlig i sin service.

Stor anerkjennelse

Selv sier Mona Schau at det er en stor anerkjennelse å få andreplass i en slik kåring, i konkurranse med store og kjente virksomheter.

- Jeg fikk gleden og ansvaret for å bygge opp kundesenteret vårt for 4 år siden, og denne reisen har vært fantastisk. Teamet vi har bygd er helt enestående, og dette er en lagseier. Jeg er svært stolt av kundesenteret, sier Schau.

Fornøyde kunder

Infotjenesters kundesenter besvarer hvert år mer enn 10.000 kundehenvendelser skriftlig og muntlig. De får svært gode tilbakemeldinger fra kundene de er i kontakt med.  

- Vår visjon er å skape et kundesenter som sørger for at vi får nye kunder og at eksisterende kunder blir hos oss. Samtidig er vi sentrale i produktutvikling, testing og med å drive produktene våre videre. Vi er nær kundene hver dag, og sitter også sentralt i lokalet sammen med selgerne. Kundesenteret skal være et konkurransefortrinn for oss, sier Schau.

Hun mener denne kåringen ikke bare er en anerkjennelse, men også har gitt mye lærdom og inspirasjon som kommer til å gjøre Infotjenesters kundesenter enda bedre i tiden som kommer.

Mye glede og uhøytidelighet

En av kjennetegnene mange av dem som er i kontakt med Infotjenesters kundesenter har opplevd, er at det er mye glede uhøytidelighet på jobb.

- Mange av kundene våre blir vi så godt kjent med at vi innlemmer dem i våre egne kåringer av viktige og mindre viktige saker. I det siste har vi hatt avstemning om hva som er best av kremtopper og Mokkabønner. Oppsummert er vi i takt med kundene våre, og kremtopper gikk av med seieren i denne kåringen, smiler Schau.

Sølv er gull

Direktør for Simployer i Infotjenester, Gard Rønning, er stolt av å jobbe i et selskap som vinner sølv i NM i kundeserviceledelse.

- Sølv er som gull i denne sammenhengen. Det er veldig flott at vi blir anerkjent for å yte ekstra bra kundeservice. Vi var samtidig det beste selskapet som jobber i bedriftsmarkedet, og det er en ekstra tøff gruppe. Dette er en flott bekreftelse på måten kundesenteret jobber på, og på at kundene får innfridd sine forventninger, sier Rønning.

Last ned gratis e-bok:
Slik velger du riktig personalhåndbok

En personalhåndbok er en effektiv måte for arbeidsgiver å kommunisere med sine ansatte. Medarbeiderne får for eksempel enkel tilgang til å selv kunne finne ut av hva som forventes av dem på arbeidsplassen, hvilke goder som er tilgjengelige og hva de har krav på fra arbeidsgiver. 

Last ned gratis her.



Gratis e-bok: Slik velger du riktig personalhåndbok