9 tips for god personalpolitikk

En huskeliste for lederen i arbeidet med de ansatte.

     

1. Bli bedre kjent med din medarbeider - vær oppriktig interessert i medarbeideren som et individ.

2. Vær rettferdig og konsistent.

3. Vær synlig - treff dine medarbeidere der de jobber, ikke på ditt kontor.

4. Gi uttrykk for tydelige, høye og individuelle forventninger, både til den enkelte og hele avdelinger.

5. Gi hyppige og tydelige tilbakemeldinger.

6. "Utsett" deg selv for tilbakemeldinger fra medarbeiderne, be om dem og ikke vær redd dem.

7. Gjennomfør de vanskelige samtalene, men vær godt forberedt.

8. Vær kreativ - gi personlig oppmerksomhet som er tilpasset den enkelte - gjerne på en uventet måte.

9. Sørg for at alle føler seg verdifulle.

Er du leder med personalansvar?

Da er du kanskje interessert i å vite at vi nå har lansert en eksklusiv serie med webinarer for ledere! For kun 99 kroner i måneden vil du få tilgang til minimum 12 webinarer i året. Første webinar er gratis og uforpliktende. 

Webinarene er spesialtilpasset ledere, både når det gjelder tematikk og format. I webinarene vil ulike fageksperter ta for seg noen av de mest relevante problemstillingene innen HR og ledelse - med en praktisk tilnærming.

Les mer om programmet og meld deg på her!